loading...

پاتوق دانلود فیلم و سریال

براساس تحقيقات تازه دانشمندان، مواد شيميايي موجود در لوازم آرايشي حتي به ميزان بسيار اندك، باعث توقف رشد سيستم عصبي مي‌شود. دانشمندان، مقامات بهداشتي و توليد كنندگان به اين نكته واقف هستند كه برخ

Saman بازدید : 133 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)


براساس تحقيقات تازه دانشمندان، مواد شيميايي موجود در لوازم آرايشي حتي به ميزان بسيار اندك، باعث توقف رشد سيستم عصبي مي‌شود. دانشمندان، مقامات بهداشتي و توليد كنندگان به اين نكته واقف هستند كه برخي مواد شيميايي موجود در محصولات مختلف به ...

براساس تحقیقات تازه دانشمندان، مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی حتی به میزان بسیار اندک، باعث توقف رشد سیستم عصبی می‌شود.

دانشمندان، مقامات بهداشتی و تولید کنندگان به این نکته واقف هستند که برخی مواد شیمیایی موجود در محصولات مختلف به ویژه لوازم آرایشی برای انسان ها و حیوانات بسیار خطرناک است.

در صنایع تولید لوازم آرایشی، وجود مواد نگهدارنده در غلظت کمتر از ۱۰۰ واحد در میلیون مجاز اعلام شده است. با این حال تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه براون بر روی بچه قورباغه ها نشان دادند حتی غلظت بسیار پایین این مواد شیمیایی نیز می تواند مانع از رشد سیستم عصبی آنها می شود.

در این تحقیق مشخص شد ۱۰ روز قرار گرفتن در معرض این مواد حتی با غلظت ۱٫۵ واحد در میلیون (ppm) بر رشد سیستم عصبی بچه قورباغه تأثیر منفی می گذارد.

کارلوس آیزمن، دانشیار علوم اعصاب دانشگاه بروان و یکی از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: غلظت پایین مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایش در تحقیق صورت گرفته باعث مرگ یا تغییر شکل اساسی حیوانات نشد، اما انجام برخی آزمایشات عملکردی از نقص عملکرد سیستم عصبی این حیوانات حکایت دارد.

بچه قورباغه ها در معرض دو غلظت ۱٫۵ و ۷٫۶ واحد در میلیون (ppm) مواد قرار گرفتند و برخی تغییرات در رفتار و رشد سیستم عصبی و مغزی پایه آنها مشاهده شد.

در یک آزمایش، نور به زیر محل مخزن نگهداری بچه قورباغه ها تابیده شد. همانطور که انتظار می رفت، قورباغه ها به جای حرکت به سمت منبع نور،‌ در جهت خلاف آن شنا کردند.

در آزمایش بعدی دو گروه بچه قورباغه سالم و تحت تأثیر غلظت پایین مواد شیمیایی مورد آزمایش القاء تشنج قرار گرفتند. گروه سالم و گروه تحت تأثیر مواد با غلظت ۱٫۵ واحد در میلیون در برابر تشنج مقاومت نشان دادند، ‌اما گروه بعدی تحت تأثیر مواد با غلظت ۷٫۶ واحد در میلیون بسرعت دچار تشنج شدند.

در تحلیل الکتروفیزیولوژیک بچه قورباغه ها مشخص شد بخشی از مغز که مسوول پردازش اطلاعات بصری است تحت تأثیر این مواد، مختل می شود.

آیزنمان معتقد است که مصرف کنندگان لوازم آرایشی باید از نتایج این تحقیق آگاه شوند و دقت بیشتری در خصوص ترکیبات لوازم آرایشی به خرج دهند.

محققان معتقدند با توجه به اثراتی که مواد شیمیایی موجود در مواد آرایشی بر رشد سلول های عصبی بچه قورباغه ها داشته است، قطعا میزان صدمات بر مغز انسان بسیار بیشتر خواهد بود.

همچنین تولیدکنندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاه های مستقل باید آزمایش‌های بیشتری در خصوص تأثیرات این مواد بر سیستم عصبی انجام دهند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات
براساس تحقيقات تازه دانشمندان، مواد شيميايي موجود در لوازم آرايشي حتي به ميزان بسيار اندك، باعث توقف رشد سيستم عصبي مي‌شود. دانشمندان، مقامات بهداشتي و توليد كنندگان به اين نكته واقف هستند كه برخ